tirsdag 13. januar 2009

Bred last

Jeg skal jo som kjent gå Skarverennet i år. Årets søstertur ble ikke shopping og champagne som jeg håpet. Flertallet, som tilfeldigvis har løpt NY Marathon, har bestemt at vi skal gå langt på ski i stedet for shop-til-shop.
Fra Finse til Ustaoset. Det er en 3-4 mil. Jeg har aldri gjort noe som helst i fire mil i ett strekk før, så det kan bli interessant.


Jeppe har prøvd å inspirere meg ved å bidra til ski-innkjøpet. På bildet ser man mitt hode og kroppen til noen som er slightly mer fjellvant enn meg.

Jeg trodde at det bare var å kjøpe et par ski som var akkurat lange nok til å rekke meg til albuen om jeg løfter armen.

Neida, man må måle spennet i skien, justere lengde og muligvis kompensere for bred last. Teknikk er et annet moment, det har jeg fint lite av, smørefri eller smørbare ski, staver med eller uten carbon, hvilken KJERNE har skien, en S170 kanskje? Skal det være en NSS eller NNNbinding, for ALL DEL ikke velg Salomon, da må du ha Salomon binding...sukk...

Og så vil jeg jo ha mest for minst, naturligvis.

...og i tillegg bærer jeg på en iboende frykt for at jeg, med det ultimate utstyret naturligvis, kan komme til å vinne heile driten...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar