søndag 5. juli 2009

Friluftsfiasko

Ahh, en deilig søndag, og første helg i ferien til Jeppe.

Vi tenkte vi kunne ha godt av litt frisk luft og tok turen til Sognsvann.


Fint på Sognsvann, men Olivia fikk akutt vognskrekk og alt var feil


Vi skal bare rundt vannet, og så kan vi gå hjem...


Det var greit å sitte på pappas rygg...i ca. 10 minutter

Nesten halvveis finner vi ut at vi må ha mistet lua til Olivia omtrent der hvor hun ble tatt ut av selen, og Jeppe løper tilbake for å lete.
Idet jeg finner lua gjemt inne i selen, er det alle andre utenom Jeppe som hører meg rope.

Olivia fortsetter i feil retning og myggen har begynt å bli aggressive.
Jeg merker at jeg har lyst til å skrike og banne..og muligens kaste meg på vannet.
Hadde det ikke vært for at jeg har fullt opp med å passe på at Olivia holder seg på stien.

Så gikk Olivia til streik, og måtte få lov til å stå oppreist i vogna de siste 500 meterne (for i det hele tatt å komme helskinnet hjem)

På T-banen hjem ville Olivia i hvert fall IKKE sitte på et sete.

Olivia "limte" seg fast i gulvet som en yrkesdemonstrant ville ha misunnet.

Billettkontroll?

Klapping med pappa er gøy! ... i 45 sekunder

Olivia har atter en gang mistet tålmodigheten med oss.
Jeg blir stadig fascinert over at den lille kroppen kan kombinere det å bli sleip og slapp som en laks samtidig som alle muskelgruppene dirrer i spenn.

Neste gang tar vi med heldekkende myggdress og valium til mor og passer på at familiens yngste er uthvilt og mett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar